OPANOWANIE RYNKÓW

Ponieważ żywność, jako w owym czasie produkt nieprze­mysłowy, a w dodatku, czy ze względu na swą wagę, czy z powodu łatwego psucia się, nie znoszący dalekiego transportu, nie wchodzi­ła w grę — najpowszechniejszą, najintensywniejszą potrzebą do zaspokajania była potrzeba odzieży. Dąży się też do opanowania rynków najliczebniejszych, a więc najchłonniejszych — z tym zwią­zane są dążenia do owładnięcia rynkami Dalekiego Wschodu. Nie jest przecież przypadkiem, że tak często kraje uprzemysławiające się rozpoczynały od rozbudowy właśnie przemysłu tkackiego i od ulokowania produktów tego przemysłu na wschodnich rynkach. Wystarczą przykłady Anglii w XVIII wieku, Królestwa Polskiego za Lubeckiego i Japonii w latach międzywojennych.Dalszym na tej drodze etapem, po eksporcie artykułów konsumpcyjnych z tkaninami na czele, jest wywóz dóbr inwesty­cyjnych, stwarzający jeszcze większe możliwości zysku dla kraju przodującego technicznie.

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Witaj na moim serwisie! Pracuje jako agentka nieruchomości w jednej z większych agencji nieruchomości w Warszawie, na co dzień doradzam ludziom na co zwrócić uwagę wybierając mieszkanie lub dom dla siebie. Postanowiłam założyć bloga o tej bliskiej mi tematyce, aby dzielić się z Wami moimi doświadczaniami. Mam nadzieję, że wpisy będą leżeć w obszarze Twoich zainteresowań!
Wszelkie prawa zastrzeżone (C)