RYZYKOWNE TWIERDZENIE

Można zaryzykować twierdzenie, że w okresie budowy linii kolejowych, a zwłaszcza pierwszej z nich, warszawsko-wiedeńskiej, przemysł żelazny Królestwa Polskiego nie był w stanie wykonać zamówień dla tak wielkiej inwestycji. Po Wiśle pływały, obok budowanych w kraju, również i angielskie I parowce, a po drogach żelaznych jeździły niemieckie lokomotywy.Ale jednocześnie, z drugiej strony, import maszyn hamo­wał w dużym stopniu rozwój własnego przemysłu maszynowego, import szyn — rozwój hutnictwa. W połowie XIX w. zaczynają się bardziej bezpośrednie formy oddziaływania hamującego na wzrost przemysłowy Polski przez kapitał zagraniczny. Pola węglowe kupuje się nie po to, by je eksploatować, lecz po to, by nie zaczął ich eksploatować ktoś inny. To też symbol.

Witaj na moim serwisie! Pracuje jako agentka nieruchomości w jednej z większych agencji nieruchomości w Warszawie, na co dzień doradzam ludziom na co zwrócić uwagę wybierając mieszkanie lub dom dla siebie. Postanowiłam założyć bloga o tej bliskiej mi tematyce, aby dzielić się z Wami moimi doświadczaniami. Mam nadzieję, że wpisy będą leżeć w obszarze Twoich zainteresowań!
Wszelkie prawa zastrzeżone (C)